Spelenderwijs leren met een speeltoren
Met een speeltoren creëer je een creatieve speelwereld in je eigen achtertuin. Veel ouders geloven dat ze hun kinderen de hele tijd moeten vermaken en bezig moeten houden om hun creativiteit te stimuleren. Zinvolle leerspelletjes zijn bedoeld om het leervermogen te bevorderen en het voor kinderen gemakkelijker te maken om kennis op te doen. Kinderen hebben dit alles niet nodig – ze leren door te spelen, worden creatief door verveling en hebben tijden nodig waarin ze in hun eigen speelwereld kunnen leven zonder de invloed van volwassenen.
Een speeltoren stimuleert het ontwikkelproces van kinderen
Spelen en leren gaat heel goed samen met een speeltoren van de Speeltoestel Koning. Kinderen spelen en leren altijd volgens hun eigen ontwikkeling. Door te spelen vinden kinderen precies de prikkels die ze nodig hebben voor hun ontwikkeling. Afhankelijk van het ontwikkelingsstadium zoeken en vinden ze speelmateriaal en gebruiken ze dat om hun fantasieën te realiseren. Deze ontwikkelingsstappen kunnen worden ondersteund door speelse aanbiedingen, die veel mogelijkheden voor de kinderen creëren en tegelijkertijd de gezonde vrijheid bieden om creatief te spelen zonder volwassenen.
Een speeltoren helpt de verbeelding te ontwikkelen
Met een speeltoren schept u de voorwaarden voor verschillende speelscènes in uw eigen achtertuin en geeft u uw kinderen al op jonge leeftijd de kans om contact te leggen met andere kinderen. De frisse lucht in en het spelen van spelletjes met veel beweging bevordert de motoriek en zorgt voor meer weerstand en een gezondere ontwikkeling. Kinderen leren hun verbeelding te ontwikkelen en met behulp van zelfgekozen objecten van de speeltoren te maken wat ze zich voorstellen.
Samen is veel leuker dan alleen
Laat uw kinderen andere kinderen uitnodigen om te spelen en biedt andere ouders aan dat hun kinderen welkom zijn. Het is van groot belang dat kinderen niet alleen in een gereguleerde omgeving, maar ook in een vrije, onopgemerkte sfeer met andere kinderen spelen. Ze maken dan hun eigen regels voor de groep, leren zich daaraan te houden en met conflicten om te gaan als het systeem van regels moet worden herzien of als hun eigen standpunt in twijfel wordt getrokken. De ontwikkeling van sociale competentie komt sterk aan bod: Teleurstelling, succes of falen kan niet worden ontwikkeld binnen de vier muren voor de computer, hier vraagt de sociale omgeving erom, een andere sociale omgeving dan op school of bij een sportclub.